Wij bij Ensing Autoverhuur streven er natuurlijk naar dat al onze voertuigen in optimale staat zijn als wij u de sleutel overhandigen, maar er kan onderweg van alles gebeuren. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. Dit vinden wij erg vervelend en daarom willen wij u ook hierbij goed kunnen helpen, zodat u en het voertuig veilig zijn.
Je rijdt in een van onze huurauto’s, maar onderweg krijgt u pech. Wij raden je aan om de volgende stappen nauwlettend te volgen:
Als u uzelf in veiligheid hebt gebracht, belt u de noodhulp. Het telefoonnummer van deze noodhulp verschilt per land en per automerk. Kijk dus goed welk noodnummer u nodig heeft in geval van pech. Alle noodnummers zijn 24/7 bereikbaar. Mocht het zo zijn dat de noodhulpdienst kosten in rekening brengt die ter plekke moeten worden betaald, bijvoorbeeld voor het ter plekke repareren van een technisch mankement, vraag dan om een factuur en lever die dan bij ons in zodat wij deze kosten voor u kunnen vergoeden.
Wij verzoeken u om ons zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen van de schade. Bellen kan via 055 579 03 04 en foto’s van de schade kunnen via de mail worden gemaild naar info@ensing.nl. Verder dient u het schadeaangifteformulier in te vullen die u kunt vinden in het mapje met de overige documenten van het voertuig. Het volledig ingevulde formulier dient zo snel mogelijk naar ons verstuurd te worden (Let op: zowel voor- als achterkant dienen ingevuld te worden). Kunt u door de schade niet verder rijden? Geef dit dan aan als u contact opneemt met ons zodat wij naar een passende oplossing kunnen zoeken.
Wij proberen om al onze voertuigen op moment van vertrek in optimale staat te leveren, maar onderweg kan er uiteraard van alles misgaan. Mocht u onderweg pech hebben, bel dan gerust het telefoonnummer van de juiste noodhulpdienst. Heeft u pech met een Opel KARL, dan valt deze tot 7 juni 2020 onder de Opel Fabrieksgarantie. Geef dit aan als u contact hebt opgenomen met de Opel Noodhulp.
Bij diefstal van het voertuig dient u zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de juiste autoriteiten. Zowel in Nederland als in het buitenland is het dus het best om contact te zoeken met de plaatselijke politie. Daarnaast dient u zo snel mogelijk contact te zoeken met ons via 055 579 03 04 of vanuit het buitenland met +31 55 579 03 04. Tot slot verwachten wij van u dat de originele autosleutels, een kopie van het proces-verbaal en een schadeaangifteformulier spoedig bij ons wordt ingeleverd.
Mocht u de sleutel van het huurvoertuig verloren zijn, kijk dan of het voertuig nog op de plaats staat waar u hem geparkeerd heeft en neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen dan met u overleggen wat het verstandigste is. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat wij het voertuig (met onze reservesleutel) komen omwisselen zodat wij bij onze eigen dealer een nieuwe sleutel kunnen laten maken. De kosten die hierbij worden gemaakt zullen dan aan u worden doorbelast.
Wij hopen natuurlijk dat u met het gehuurde voertuig niets van het bovenstaande zult ervaren tijden uw reis. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan weet u tenminste waar u aan toe bent en wat u dient te doen. Wij hopen u hiermee voldoende ingelicht te hebben over calamiteiten die onderweg kunnen plaatsvinden. In alle bovenstaande gevallen blijven de BOVAG Huurvoorwaarden van kracht die op de huurovereenkomst zijn vermeld. Wij wensen u een fijne reis!